Akcja społeczna "ARTCUBE - potrzeba sztuki" opracowana przez warszawską Galerię Program, a realizowana wspólnym wysiłkiem wielu mediów, przy wsparciu ze strony Mecenasa - Deutsche Bank, ma wzbudzić zainteresowanie młodych ludzi sztuką i zachęcić do jej kolekcjonowania. Akcja promuje również ważnych polskich twórców sztuki współczesnej. Przedmiotem akcji jest obiekt kolekcjonerski: zestaw 12 kostek (co miesiąc jedna, przez cały rok) wytworzonych technikami drukarskimi na tworzywie sztucznym, zaprojektowanych przez 12 artystów z różnych dziedzin sztuki. W projekcie weźmie udział 12 ambitnych non-profitowych galerii w Polsce, w których to będzie dystrybuowana kostka (w cenie 30 zł + vat w cyklu miesięcznym). Finał akcji zwieńczy w czerwcu 2006 roku uroczysta Gala, podczas której nastąpi m.in. wręczenie sygnowanych przez artystów opakowań pudeł przeznaczonych na 12 kostek, a także zaprezentowane zostaną wszystkie zebrane komplety kostek, tworzące pełnowartościową kolekcję. Ponadto rozlosowana zostanie nagroda ufundowana przez firmę MUSTANG: dwuosobowa wycieczka do Londynu ze zwiedzaniem TATE GALLERY.