Zapraszamy na koncerty w ramach Przedsionka Raju

>> 2.08.2013, g. 19:00: Bolette Roed - flety proste

>>  6.08.2013, g. 19:00: Teodoro Baù - viola da gamba

>>  10.08.2013, g. 20:00: Elena Andreyev - wiolonczela

wstęp wolny

 

 


 

2.08.2013, g. 19:00

Bolette Roed - flety proste

Nie trudno się pogubić, gdy ma się zbyt wiele talentów i zbyt wiele zainteresowań. Nie trudno stracić orientację, gdy wszystko przychodzi z łatwością dla innych nie tylko nieosiągalną, ale i niezrozumiałą. Na szczęście dla nas, spośród wielu możliwych kierunków rozwoju Bolette wybrała muzykę. Oczywiście nie można było oczekiwać, że ten wybór okiełzna jej temperament. Na to nie było i nie ma szans. Muzyka wg Bolette to wszystkie możliwe muzyki, które już zna, które dopiero poznaje i te, o których nie ma jeszcze zielonego pojęcia. Muzyka współczesna, muzyka barokowa, muzyka średniowieczna, folk, improwizacja, to już znamy. Do tego dochodzą teraz eksperymenty z elektroniką oraz nowy zespół, consort fletów prostych, który powołała do życia z myślą o festiwalu w Paradyżu, a do którego skrzyknęła swoje studentki z Akademii Muzycznej w Kopenhadze. Czy to wszystko? Coś mi mówi, że pisząc notkę poświęconą Bolette w kolejnych latach, będę musiał dorzucać coraz to nowe pozycje.
www.boletteroed.com

Program:
Johann Sebastian Bach (1685 – 1750)
Partita nr 3 E-dur BWV 1006 (oprac. na flet prosty)
Preludio, Gavotte en Rondeau, Bourée, Gigue

Sonata nr 2 a-moll BWV 1003 (oprac. na flet prosty)
Allegro

Partita a-moll na flet prosty BWV 1013
Allemande, Corrente, Sarabande, Bourrée anglaise

Sonata nr 3 C-dur BWV 1005 (oprac. na flet prosty)
Allegro assai

Partita nr 2 d-moll BVW 1004 (oprac. na flet prosty)
Allemande, Corrente, Sarabande, Giga

 

6.08.2013, g. 19:00

Teodoro Baù - viola da gamba

Teodoro jest jeszcze studentem i najmłodszym uczestnikiem tegorocznej „Muzyki w Raju”. Jednocześnie, w pewnym sensie, jest muzykiem najstarszym, a przynajmniej, chociaż pozornie nic na to nie wskazuje, jest muzykiem nie do końca z naszych czasów. Teodoro gra na violi da gamba (a od dość dawna także na lutni) i nie byłoby w tym zupełnie nic dziwnego, bo viola da gamba to instrument coraz bardziej popularny i w samym tylko Paradyżu mamy w tym roku aż siedmioro gambistów. To, co czyni Teodoro osobnikiem nieco „podejrzanym” to okoliczność, że viola da gamba była pierwszym instrumentem muzycznym, który wziął do ręki. Zatem nie wiolonczela, jak to bywa w przypadku większości gambistów, nie skrzypce, nie fortepian, nie gitara albo perkusja, jak to bywa w przypadku większości jego rówieśników, ale właśnie viola da gamba.  Teodoro dzieli więc muzyczne doświadczenie ze swoimi rówieśnikami sprzed kilku stuleci. Nawet jeśli to tylko doświadczenie muzyczne, a nie egzystencjalne, można sobie wyobrazić, że świat widziany jego oczami ma w sobie coś nam zupełnie niedostępnego.


Program:
Pieśni o życiu, o śmierci, o miłości… (Sounds of Life, of Death, of Love)

Tobias Hume (ok. 1579 – 1645)
A polish Vilanell
Deth
Life
A Souldier's resolution
(wszystkie ze zbioru „The first part of Ayres, or Musicall Humors”, Londyn 1601

Sieur de Machy (II poł. XVII w.)
Suite en sol majeur (Pièces de violle, Paryż 1685)
Prélude, Chaconne

Marin Marais (1656 – 1728)
Suite d’un gout etranger (Pieces de viole du quatrieme livre, Paris 1717)
Le Badinage, L'Arabesque

Karl Friedrich Abel (1723 – 1787)
Prélude, Adagio, Allegro, Fuga

Johann Sebastian Bach (1685 – 1750)
Suita d-moll nr 5 BWV 1011 (oryginalnie c-moll, na wiolonczelę)
Prélude, Allemande, Courante, Sarabande, Gavottes I & II, Gigue

 

10.08.2013, g. 20:00

Elena Andreyev - wiolonczela

Dla mnie postać numer 1 „Muzyki w Raju” 2013. Podjęła się zadania niecodziennego i awanturniczego, stworzenia na potrzeby festiwalu zupełnie nowego zespołu, który z właściwym sobie poczuciem humoru nazwała „The Ground Floor”. Zdecydowała się na to na naszą prośbę i wbrew, jak twierdzi, własnej naturze, która sprzeciwia się jakiemukolwiek przewodzeniu, kierowaniu, liderowaniu. Elena bezgranicznie wierzy w wolność, niezależność i dochodzenie do porozumienia poprzez dyskusje, wyjaśnienie i cierpliwe uzgadnianie stanowisk, które nie powinny jednak wymuszać zbyt daleko idących kompromisów. Demokracja bezkompromisowa. Utopia, naiwność, a może po prostu mądrość?


Program:
Domenico Gabrielli (1659 – 1690)
Ricercare d-moll nr 7

Johann Sebastian Bach (1685 – 1750)
Suita wiolonczelowa d-moll nr 2 BWV 1008
Prelude, Allemande, Courante, Sarabande, Menut I&II, Gigue

Giovanni Battista Vitali (1632 – 1692)
Chaconne C-dur

Johann Sebastian Bach
Suita wiolonczelowa C-dur nr 3 BWV 1009
Prelude, Allemande, Courante, Sarabande, Bourrée I&II, Gigue

 

http://www.muzykawraju.pl/