Zapraszamy w piątek 6 marca o godzinie 19:00 na otwarcie wystawy

Wilczyk & Wróblewski Blue Pueblo.
Wystawa będzie czynna do 29.03.2015

 

 

Zdjęcia do projektu Blue Pueblo zostały wykonane wyłącznie na terenie kopenhaskiej dzielnicy Amager podczas dwóch sesji - jesień 2013, wiosna 2014.
Ale wcześniej, bo w styczniu 2013 powstał tekst Blue Pueblo, napisany przez Grzegorza Wróblewskiego w Kopenhadze, w mieszkaniu przy Elbagade, w dzielnicy Amager.
Blue Pueblo to także tytuł abstrakcyjnego obrazu namalowanego przez Grzegorza Wróblewskiego rok wcześniej.
Grzegorz Wróblewski pisze wiersze, prozę, eseje, dramaty i maluje.
Blue Pueblo jest dramatycznym zapisem rozstania z ukochaną osobą.
Postanowiliśmy z Grzegorzem spróbować zrobić wspólną wypowiedź, która przybrałaby formę multimedialnej wystawy oraz artbooka.
Akcja zapisu Blue Pue rozgrywa się głównie w mieszkaniu przy Elbagade w dzielnicy Amager.
Szesnaście wybranych fotografii z Amager przedstawia drugi plan - egzystencjalne dekoracje, w których tekst Grzegorza Wróblewskiego został napisany.
Tekst Blue Pueblo opublikowany był w miesięczniku Twórczość, nr 4 [809] 2013.
Fotografie do Blue Pueblo prezentowane są po raz pierwszy. 

Grzegorz Wróblewski - ur. 1962 r. w Gdańsku, w latach 1966-1985 mieszkał w Warszawie, od 1985 w Kopenhadze. Autor wielu książek (poezja, dramat, proza); m.in. Ciamkowatość życia (1992/2002), Planety (1994), Noc w obozie Corteza (2007), Nowa Kolonia (2007), Dwie kobiety nad Atlantykiem (2011), Wanna Hansenów (2013), tłumaczony na kilkanaście języków, m.in. na język angielski (Our Flying Objects - selected poems, 2007, A Marzipan Factory - new and selected poems 2010, Kopenhaga - prose poems, 2013). W latach 1993-1998 współpracował z pismem Brulion. Występował ze znanymi muzykami sceny jazzowej, m.in. Johnem Tchicai, Olgą Magieres, Stefanem Pasborgiem i Haroldem Rubinem.
Nie związany z Akademią Sztuk Pięknych, malarstwa/grafiki uczył się prywatnie. Swoje prace wystawia od końca lat '80. Jego twórczość obejmuje akcje artystyczne w przestrzeni miejskiej, instalacje i malarstwo. 

Wojciech Wilczyk (ur. 1961, Kraków)
Absolwent polonistyki (Uniwersytet Jagielloński, 1986). Fotograf, poeta, krytyk sztuki, kurator wystaw, wykładowca dokumentu w Akademii Fotografii w Krakowie.
Książki poetyckie: Steppenwolf (Centrum Sztuki - Teatr Dramatyczny, Legnica1997), Eternit (Lampa i Iskra Boża, Warszawa 2002).
Dwukrotnie nominowany do Deutsche Börse Photography Prize.
Dokumentalne projekty i albumy fotograficzne:
- Czarno-Biały Śląsk (1999-2003), topograficzny zapis zmian zachodzących w krajobrazie Górnego Śląska podczas likwidacji górnictwa i przemysłu hutniczego - album Czarno-Biały Śląsk (Galeria Zderzak, Górnośląskie Centrum Kultury, Kraków-Katowice 2004);
- Życie po życiu (2004-2007), antropologia zjawiska wykorzystywania wraków pojazdów mechanicznych jako reklam i ozdób - album Życie po życiu (CSW Zamek Ujazdowski, Warszawa 2007);
- Niewinne oko nie istnieje (2006-2008), typologia wyglądu i zastosowań synagog, bejt ha-midraszy, sztibli i domów modlitwy, czyli dawnych obiektów sakralnych judaizmu, które zlokalizowane są w obecnych granicach państwa polskiego i nie pełnią funkcji kultowych - album Niewinne oko nie istnieje (Atlas Sztuki i Ha!art, Łódź-Kraków 2009);
- Kalwaria (1999-2004), portret zbiorowy uczestniczek i uczestników uroczystości religijnych w sanktuarium w Kalwarii Zebrzydowskiej - album Kalwaria (Kropka, Września 2010).
- Inne Miasto (2011-2012) wspólnie z Elżbietą Janicką, topograficzny zapis wykonany z wysokiej perspektywy, którego tematem jest obszar dawnej dzielnicy żydowskiej, a w czasie okupacji niemieckiej getta w Warszawie.
- Święta Wojna (2009-2014), obszerna i wielowątkowa dokumentacja graffiti, murali, grafów oraz tagów, jakie malują na murach polskich miast kibice piłki nożnej z rywalizujących ze sobą drużyn.
Autor kilkudziesięciu indywidualnych prezentacji w Polsce i za granicą.
Wystawy zbiorowe: Nowi dokumentaliści (CSW Zamek Ujazdowski, Warszawa 2006); Efekt czerwonych oczu. Fotografia polska XXI wieku (CSW Zamek Ujazdowski, Warszawa 2008); Post-dokument. Dokumenty polskiej transformacji (CSW Zamek Ujazdowski, Warszawa 2012), Sztuka polska wobec Holokaustu (Żydowski Instytut Historyczny im. Emanuela Ringelbluma, Warszawa 2013).

Od 2009 prowadzi bloga: hiperrealizm.blogspot.com.

http://culture.pl/pl/tworca/wojciech-wilczyk

https://www.youtube.com/watch?v=XfkP1EKmXnQ&t=38