aktualnieGaleriazapowiedziwarsztatyArchiwumPUBLIKACJEtekstyLINKIKontakt
Navigation:     aktualnie arrow zapowiedzi arrow Asia Live! Hong Kong & China - performance [23-24.05]
Asia Live! Hong Kong & China - performance [23-24.05] Drukuj Email

Image 

Zapraszamy na kolejną odsłonę Asia Live! Wystąpią artyści performansu z Hongkongu i Chin.
23 i 24.05.2017, godzina 19:00
Wstęp wolny

Artyści:
Wang Chuyu (Ch)
Zhou Bin (Ch)
Liu Nanxi (Ch/HK)
Mok Chiu Yu (HK)
To Yeuk (HK)
Sanmu Chan (HK)

Kuratorem wydarzenia jest Waldemar Tatarczuk (Galeria Labirynt, Lublin).
Jest to kolejna prezentacja aktualnego stanu sztuki performance w Azji. Artyści zaprezentują działania i wykłady również w galeriach Labirynt w Lublinie i Arsenał w Białymstoku

 

Chen Shisen (Sanmu Chan) - urodzony w 1963 roku w Pekinie, obecnie mieszka w Hongkongu. W 1986 rozpoczął tworzyć performansy oraz wziął udział w Southern Artists Salon i First Experimental Art Exhibition w Guangzhou. Po wydarzeniach na placu Tiananmen w 1989 Chen Shisen zaangażował się w ruchy społeczne co wywarło wpływ na tematykę jego prac. Performansy Chen Shisena odzwierciedlają opresję wojen i masakr, są refleksą nad kulturą orientalną. Chen Shisen tworzy poezję, grafikę, instalacje. W 2002 roku powrócił do Hongkongu, kontynuuje swoją działalność artystyczną i kuratoruje wystawy. Brał udział w niezliczonych międzynarodowych wydarzeniach i wymianach sztuki performansu, w tym Art of Encountering IV zorganizowanym przez E.P.I Zentrum (Niemcy), Transart Communication Performance Art (Węgry / Słowacja). Występował w Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Francji, Kanadzie. Był kuratorem Hong Kong Performance Art Laboratory 2014, Hong Kong International Performance Art Festival 2015 i serię wymian pomiędzy Hongkongiem, Repuliką Czeską, Węgrami. Aktualnie Chen Shisen pracuje jako kurator dla CCCD Arts Space – Green Wave Art w Hongkongu

Liu Nanxi prezentowała swoje performansy podczas wystaw i festiwali między innymi w Hongkongu, Xi'an, Xiamen. Pracowała jako organizatorka i koordynatorka wydarzeń i akcji performatywnych, w tym Inter-via Encounters Between Hong Kong & Taipei’s Performance Artists, Performance Arts Laboratory Project 2014, Embodied Action, Enacted Bodies: Hong Kong International Performance Art Festival. W ostatnich latach współorganizowała projekt wymiany artystycznej pomiędzy Hongkongiem, Republiką Czeską, Słowacją, Węgrami, krajami w których również występowała. Aktualnie Liu Nanxi pracuje jako kuratorka, niezależna pisarka i performerka.

Mok Chiu Yu -  absolwent University of Adelaide od 1967 r. W 1980 roku ukończył kurs doradczy w University of Keele. Pracował jako wydawca gazety, nauczyciel (1974 – 1990), od 1990 jako organizator festiwali i pracownik kultury. Był zaangażowany w organizację Disability Arts Hongkong w latach 1995 – 2004. Następnie prowadził organizację o nazwie Centre for Community Cultural Development. Ma rozległe doświadczenie w międzykulturowych kolaboracjach w teatrze w postaci Big Wind Project. Jest to kulturalna karawana, w której skład wchodzą artyści z dziewięciu miast z Azji, Australii i Ameryki. Trasa Big Wind Project po Azji trwała 4 miesiące. Kolejnym projektem związanym z teatrem był Yours Most Obediently. Mok Chiu Yu był zaangażowany w wiele projektów teatrów społecznościowych (w tym projekty angażujące imigrantów i osoby niepełnosprawne) w Hongkongu. Był również promotorem i skutecznym pionierem wielu edukacyjnych i teatralno-społecznościowych metodologii w Hong Kongu: Basic Integrated Theatre Arts, Theatre of the Oppressed, Playback Theatre. Mok Chiu Yu był dyrektorem kongresu IDEA 2007 w Hongkongu, który odwiedziło 1 700 edukatorów teatralnych z całego świata. Opublikował When the Big Wind Blows, Fluid Sculpture – the Playback Experience in Hong Kong, Black Sky – Plays of South Asia i Hong Kong Encounters. W 1999 Mok Chiu otrzymał pierwszą nagrodę Drama Achievement Award przyznawaną przez Arts Development Council Hongkongu. Obecnie Mok Chiu Yu jest dyrektorem naczelnym Centre for Community Cultural Development.

To Yeuk - w 1997 r. ukończyła First Institute of Art and Design. Pracuje jako projektantka. W 1996 r. brała udział w serii akcji artystycznych. Od 1998 roku tworzy instalacje i performansy. Pomiędzy 1999, a 2001 rokiem prezentowała swoje prace w Pekinie, również podczas 1st Open Art Platform Performance Art Festival. W latach 2001 – 2012 pracowała jako projektantka, by od lipca 2012 powrócić do performansu. Występowała w Hong Kongu, na festiwalach GUYU w Xi'an, Pekinie, festiwalu Up-On w Chengdu, w Shenzhen i Teipei. Brała również udział w International Performance Art Festival w Hong Kongu w 2015 oraz podczas serii rezydencji w Hong Kongu, Republice Czeskiej, Węgrzech. Tworzy głównie w odpowiedzi na ruchy społeczne, problemy środowiskowe jak również w celu samoeksploracji.

Wang Chuyu - urodzony w 1974 r. w Shaanxi w Chinach. W 1993 roku ukończył Shaanxi Art Normal College (aktualnie Xi'an Academy of Fine Arts). Od 1994 r. jest zawodowym artystą w Pekinie. Od 1996 roku tworzy głównie performansy. Samodzielnie kuratorował wiele ważnych wystaw i festiwali performansu w Chinach. Niektóre z nich to Dadao Live Art Festival w Pekinie (2003 – 2006), GUYU Action Performance Art Festival w Xi'an (2007 do teraz). Zainicjował serię warsztatów performansu Square Performance Art Workshop w Pekinie (2007 – 2010) i utorował drogę dorocznym warsztatom performansu na Taiwanie (2012 do teraz). Brał udział w wydarzeniach sztuki performansu w Wielkiej Brytanii, Japoni, Taiwanie, Korei, Austrii, Szwajcarii, Belgii, Niemczech.

Zhou Bin - Urodzony w Xi'an, w Chinach w 1970 r. Jest absolwentem Xi'an Academy of Fine Arts oraz Chang'an University. Pracował w Pekińskich wioskach artystycznych Yuanmingyuan i Songzhuang. W 1997 roku przeprowadził się do Chengdu, jednocześnie zwracając się w pełni ku performansowi. Jego prace kładą nacisk na doznania ciała. Performanse Zhou Bina nadają idei absolutną formę niezależnie, czy wyrażają zwiewne odczucie, czy przypadkowość życia. Jego prace wychodzą od epistemologicznych i lingwistycznych korzeni performansu w myśl, że treść jest ważna, ale sposób jej przekazania jeszcze ważniejszy. Język ciała, interakcja mediów, penetracja przestrzeni, spontaniczność i wydarzenie są In medias res, w pełni do użycia. Zhou Bin szeroko podróżowaL, tworząc w miejscach takich jak japońskie Tokyo Live Art Center, koreańskie Guangzhou City Museum, Renchuan Art Stage, singapurskie Binhai Art Center, tailandzkie Mangu Culture and Art Center, holenderskie W139 Museum, angielskie Chinese Art Center, Moore University Museum, amerykańskie Action Art Space, izraelskie ZAZ Performance Art Center, niemieckie SAVVY Modern Art Group, Ludwig Museum, włoskie 21st Century National Art Museum (MAXXI), austriackie KUNSTRAUM NIEDEROESTERREICH Gallery, TANZQUARTIER WIEN. Prowadził badania i występował podczas promogramów rezydencyjnych w Szwecji, Belgii, Filipinach, Vietanamie, Indonezji i Pakistanie. Zhou Bin jest aktywny w wydarzeniach, organizacjach jak i pracy akademickiej. W 2007 roku Zhou Bin zorganizował Up-On Live Art Space, który rozwinął się w Up-On International Live Art Festival. Od maja 2012 prowadzi wykłady dotyczące performansu w Sichuan Fine Arts Institute i The Art Institute of Sichuan University. Począwszy od grudnia 2015 prowadzi również zajęcia w Berlin Free University i University of Applied Arts Vienna.

 

 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »

Gościmy