Barbara Kozłowska / Paweł Kwiek / Jolanta Marcolla / Agnieszka Lasota / Laura Pawela / Amanda Wieczorek

24.11.2017, godz. 19:30


 

Arton Review. Wokół Formy Filmowej to przegląd polskiego filmu eksperymentalnego oraz sztuki wideo, realizowany od 2014 roku przez Fundację Arton. Punktem wyjścia jest nasza baza polskiej sztuki awangardowej lat 60. I 70. Zgromadzone w niej materiały są inspiracją dla twórców młodszej generacji.

Do udziału w tegorocznej edycji zaprosiliśmy Agnieszkę Lasotę, Laurę Pawelę i Amandę Wieczorek.

Agnieszka Lasota przyjrzała się archiwum Barbary Kozłowskiej, artystki będącej niegdyś jedną z kluczowych postaci konceptualnej sceny wrocławskiej, i w efekcie powstał film The Line (All this can be seen anywhere),portret artystki, ale przede wszystkim swoista podróż metaforyczna. To właśnie z podróżowania Kozłowska uczyniła główne medium swojej sztuki.

Laura Pawela, odnosząc się do własnych doświadczeń w pracy z medium filmowym oraz pracy w telewizji, stworzyła film, będący dialogiem z współtwórcą Warsztatu Formy Filmowej, Pawłem Kwiekiem i jego filmem Ja i telefon z 1972 r.

Amanda Wieczorek filmem The False Mirror syntetycznie spuentowała twórczość Jolanty Marcolli, głównie teoretyczne teksty artystki i prace powstałe w czasie, kiedy w 1975 r. odbywała praktykę w telewizji.

Po przeglądzie zapraszamy na panel z udziałem artystek, które opowiedzą, czym dla nich i dla ich sztuki jest odkrywanie przeszłości polskiej sztuki i z jakiego rodzaju archiwami do tej pory pracowały.

Po pokazie zapraszamy na panel z udziałem Jolanty Marcolli 

Program filmowy:

Agnieszka Lasota The Line (All this can be seen anywhere), 2017, 11'30''

Laura Pawela Ja i horyzont, 2017, 7'00''

Amanda Wieczorek The False Mirror, 2017, 2'54''

Paweł Kwiek Ja i telefon, 1972, 6'03''

Jolanta Marcolla Reakcja wymuszona, 1976, 1'20''

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego

 

 

Zgoda na fotografowanie, filmowanie

Uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych w galerii jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na fotografowanie, filmowanie jak i na edycję, kopiowanie, publikowanie i dystrybucję owych materiałów do celów promocji wydarzeń.