BWA Zielona Góra oraz Gusstaff Records
zapraszają na kolejną koncertową odsłonę serii "Muzyka (nie)potrzebna".

14.06.2024, godz. 19:00
wstęp wolny

 



Czarnoziem to formacja tworzona przez Dawida Dąbrowskiego (syntezator modularny) i Michała Giżyckiego (klarnet basowy, saksofony).
Duet odważnie kreuje własny niezależny język, korzysta z możliwości szerokiego spektrum gatunkowego - od eksperymentalnej elektroniki, muzyki improwizowanej po echa free jazzu i współczesnej muzyki elektroakustycznej.
Brzmienie Czarnoziemu doprecyzowało się w intensywnym procesie prób, sesji, koncertów, stało się wyraziste i przejrzyste fakturalnie: od bezruchu, sonorystycznego minimalizmu, poprzez gęste magmowe drony, enigmatyczne linie melodyczne do dzikiego noise'u i ekstatycznego free.
Muzycy wypracowali wymiar improwizacji, w którym tworzą koherentne struktury i dynamikę, nie rezygnując ze swych odrębności i inspirując się wzajemnie w kreacji dźwięku, narracji i ekspresji.
W marcu 2024 nakładem Gusstaff Records i Don't Sit On My Vinyl ukazała się debiutancka płyta duetu zatytułowana "Socha".


Głosy z prasy:


Nowamuzyka:
"Socha to dawne drewniane narzędzie rolnicze stosowane do orki, zaś „Socha” to bardzo spójny, wymagający, niepokojący i silnie sugestywny album, który potrzebuje pełnej uwagi słuchacza, by w pełni mógł przenieść go w najdalsze, raczej ciemne zakamarki wyobraźni. Krążek potwierdza, że Czarnoziem to duet bardzo doświadczony, wnikliwie zgrany, bo świetnie panujący nad niełatwą materią dźwiękową, budowaniem napięcia, czy powściągliwością w budowaniu noise’u. A Dąbrowski i Giżycki, to z pewnością muzycy zasługujący na szersze uznanie, bo ich „sochowanie” dźwiękowej materii to bardzo poważny i poszukujący nowych przestrzeni muzyki materiał."


Anxious Magazine:
"Z każdej z pięciu zawartych na krążku kompozycji emanuje zarówno świetne zgranie muzyków jak również wzajemne dopasowanie ich poszczególnych partii. Jest tu przestrzeń zarówno na free jazzowe eksperymenty wybrzmiewające na noisowych podkładach, pulsujące drony oraz enigmatyczne, elektroniczne tła. Ta muzyka dosłownie kipi swoją energią i intensywnością brzmienia. To, co jednak szczególnie ją wyróżnia, to stuprocentowa artystyczna wolność i niczym nieskrępowana ekspresja. Słychać to w każdej zagranej nucie. Socha to bardzo udany przykład na to, że pozbycie się jakichkolwiek granic i ograniczeń w tworzeniu pozwala na stworzenie czegoś tak wyjątkowego jak ten album."


Nitestylez (DE):
"Rather interesting stuff which transcends beyond the regular realm of Jazz as a genre. Go check."


Music In Belgium:
"Voilà un pur produit expérimental parfaitement en phase avec ce qu’a l’habitude de produire le label Gusstaff Records, une musique aux frontières de l’impro ou de l’avant-garde lorsque, l’inspiration n’a plus de limite !"
tłum:
To produkt czysto eksperymentalny, doskonale wpisujący się w to, do czego przyzwyczajona jest wytwórnia Gusstaff Records, muzykę z pogranicza improwizacji czy awangardę, gdzie inspiracja nie zna granic!

 

koncert, 14.06.2024
(w tle: praca Natalii Brandt "Linia eksterytorialna", 2022, na wystawie "Bezgraniczne ograniczenie")

 


Na koncert wstęp bezpłatny.
Posiadaczom karty Zgrana Rodzina przysługuje 50% rabatu na wybrane wydawnictwa galerii BWA w Zielonej Górze.

Dostępność: W galerii BWA mile widziane są psy przewodniki i inne asystujące zwierzęta. koncert odbędzie się na parterze, w sali ekspozycyjnej, która jest dostępna dla osób z niepełnosprawnością ruchową. Do galerii prowadzi podjazd z polbruku o pochyłości 25 stopni, nierówna powierzchnia. Drzwi do budynku są dwuskrzydłowe, ale odblokowane jest jedynie lewe skrzydło, które otwiera się na zewnątrz, szerokość przejazdu wynosi 85 cm. Istnieje możliwość otwarcia dodatkowego skrzydła i wtedy przejazd wynosi 170 cm. Drzwi wykonane są ze szkła, plastiku i metalu; w czasie ciepłych miesięcy lewe skrzydło drzwi jest otwarte na oścież.