/ M A T E R I A /
Ewelina Aleksandrowicz & Andrzej Wojtas (Pussykrew)

Otwarcie wystawy w piątek 23 maja o 19:00.
Wystawa czynna do 15.06.2014.

Ekspozycja obejmuje: rzeźby wykonane techniką druku 3D, grafiki oraz 2 kanałową instalację video - / b | w | r / zaprezentowaną wcześniej w Galerii Saatchi w Londynie.

 


 

W nowoczesnej kulturze ciało zajmuje ważne miejsce, szczególnie obecnie, gdy granica pomiędzy światem wirtualnym a fizycznym została zatarta. Materia cielesna współżyje dziś z wirtualnym, technologicznym elementem jako hybryda. Obiekty z serii /Materia/ kształtują równoległą, „namacalną" rzeczywistość, następuje przenikanie się świata cyfrowego z „materialnym". Sensualne, syntetyczno-organiczne struktury, tworzą „nowe formy natury". Bogata manifestacja humanoidalnych form w post-fotograficznych symulacjach obrazów wygenerowanych w 3D, zawiera w sobie ideę chęci wyzwolenia się z ograniczeń identyfikacji płci. Trans-humanistyczny twór, który znajduje się poza indywidualną, fizyczną identyfikacją, poddawany jest ciągłej mutacji.

Projekt /Materia/, to kilka wybranych prac z 2013 roku oraz seria rzeźb, zaprojektowanych komputerowo i wykreowanych przy użyciu technologii druku 3D. Jest naturalną kontynuacją pracy artystycznej z animacją 3D i próbą jej przełożenia na wymiar fizyczny. Formy obiektów, to nowoczesna wariacja na temat rzeźby klasycznej, poddana komputerowej obróbce. Artyści pozostają wierni etosowi DIY, wszystkie swoje prace produkują samodzielnie, od momentu koncepcji aż po fazę końcową. Proces tworzenia, zdobywanie wiedzy dotyczącej narzędzi oraz ich wykorzystywania, jak również wymiana doświadczeń z otoczeniem podczas produkcji, stanowią kluczowy element ich praktyki artystycznej.

 

Ewelina Aleksandrowicz i Andrzej Wojtas działają jako duet artystyczny Pussykrew od 2008 roku. Poruszają się w obszarach nowych mediów, sztuki video, audio-wizualnego performansu. W 2011 roku oboje ukończyli Program Magisterski w Departamencie Nowych Mediów na Uniwersytecie w Newcastle pod kierunkiem prof. Atau Tanaka oraz Jamie Allen'a. Są autorami multimedialnych instalacji, wizualizacji oraz klipów video. Ich prace byly wielokrotnie prezentowane na międzynarodowych festiwalach filmowych, festiwalach nowych mediów, galeriach oraz audio-wizualnych wydarzeniach w Anglii, Irlandii, Ameryce, Australii, Finlandii, Francji, Niemczech (m.in. Saatchi Gallery London / Siin Gallery Teheran / Screengrab New Media Art Award Australia / European Media Art Festival / Internationale Kurzfilmtage Oberhausen / Espace Pierre Cardin Paris / Athens Video Art Festival / WRO Biennale).

Artyści eskplorują fizyczność, transformacje post-ludzkiej tożsamości, płynną seksualność.

Często świadomie wykorzystują technologię cyfrową aby podjąć dialog z tradycyjną formą malarską. Zajmują się problematyką materialności, postrzegania czasu i przestrzeni, modyfikacji ciała i otaczających je krajobrazów, tworzą kompozycje nowych, syntetycznych form natury.

Aleksandrowicz i Wojtas stosują w swoich pracach kontrast pomiędzy dekonstrukcją cyfrowego obrazu, gliczem a wysokiej jakości, sterylną filmową poezją.

Są laureatami m.in. Stypendium Digital City - Institute of Digital Innovation Middlesbrough w Anglii, stypendium edukacyjnego Uniwersytetu Newcastle, oraz 3-ciej nagrody na festiwalu video artu w Bochum.