Zapraszamy w sobotę 20 grudnia o godzinie 17:00 na pokazy filmów krótkometrażowych i twórczej reklamy.

Euroshorts jest festiwalem filmów krótkometrażowych i twórczej reklamy. Istnieje od 1992 roku. Wyróżnia i wspiera młodych filmowców z całego świata. Filmy biorą udział w konkursie międzynarodowym w 4 kategoriach (filmu fabularnego, dokumentalnego, eksperymentalnego i animowanego) z nagrodami ufundowanymi przez Prezydenta Miasta Gdańska i Marszałka Województwa Pomorskiego. W programie są również spotkania z twórcami, pokazy twórczych filmów reklamowych (wśród nich jest taśma „Amerykański Film Reklamowy” z Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Nowym Jorku) i filmów z innych festiwali. Odbywają się też imprezy muzyczne, wystawy oraz warsztaty dla dorosłych i dzieci.

Pierwsze przystanki trasy ogólnopolskiej to Koszalin i Zielona Góra.

 


 


Konkurs międzynarodowy filmów krótkometrażowych w 4 kategoriach (filmu fabularnego, dokumentalnego, animowanego i eksperymentalnego), z nagrodami ufundowanymi przez Prezydenta Miasta Gdańska i Marszałka Województwa Pomorskiego. Amerykański Film Reklamowy 2014 (The Art. & Technique of the American Commercial) - to już dwudziesta trzecia taśma pokazująca wybitne dokonania artystyczne w amerykańskiej reklamie. W tym roku największe uznanie ponad 400 osobowego jury zyskał film „Podział epicki”, reklamujący ciężarówki Volvo, przygotowany przez agencję Forsman & Bodenfors i wyreżyserowany przez Andreasa Nilssona z Folke Film. Wśród kampanii najlepszą okazała się kampania Old Spice złożona z trzech reklam („Ciągły prysznic”, „Arbuz” i „Architekt”), w reżyserii Steve’a Rogersa, wyprodukowana przez studia: Biscuit Filmworks i Revolver dla agencji
Wieden+Kennedy. Wyróżnienie kuratora pokazu otrzymał film „Spójrz do wnętrza: Mick Ebeling” (dla Intela) przygotowany przez agencję Venables Bell & Partners, w reżyserii Micka Ebelinga and Lucy Walker.

Wśród wyróżnionych znaleźli się:
STUDIA FILMOWE: MJZ (9 wyróżnień), Folke Film (6 wyróżnień), Biscuit Filmworks, Furlined i Park Pictures (po 4 wyróżnienia), Epoch Films i Smuggler (po 3 wyróżnienia).
REŻYSERZY: Andreas Nilsson (6 wyróżnień), Ted Pauly (4 wyróżnienia) Nicolai Fuglsig i Martin De Thurah (po 3 wyróżnienia).
AGENCJE REKLAMOWE: najlepsza była agencja Wieden+Kennedy, której 14 filmów zostało włączonych do pokazu, druga była BBDO New York (8 wyróżnień), Forsman & Bodenfors (6 wyróżnień), Droga5 (5 wyróżnień) i Barton F. Graf 9000 (4 wyróżnienia).
Premiera taśmy odbyła się w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Nowym Jorku i wzięło w niej udział ponad 2000 twórców i producentów reklamy w USA.

Więcej o pokazie można przeczytać na stronie: www.aicpawards.com

Psychodelia i sztuka wideo - Najnowsze pokazy z cyklu Cologne OFF:
Alienated Targets I - Compulsory Memory (Wyobcowane cele 1 - Obowiązek pamięci)
Kurator: Wilfried Agricola De Cologne
W programie:
Saman Namnik (Iran) – Illusionists, 2014, 6:00
Richard Legaspi (Philippines) – Waiting, 2013, 14: 43
Istvan Horkay (Hungary) – Mother, 2014, 4:51
Albano Ruela (Portugal) – What is in Your Bag II?, 2013, 6:06
Konstantin Larchenko (Russia) – Story, 2014, 28:00
Alienated Targets II - We Are All Walking on the Same Road (Wyobcowane cele 2 – Idziemy tą samą drogą)
Kurator: Wilfried Agricola De Cologne
Frank Gatti (France) - Slapstick Social, 2008, 7:25
Catherine Del Buono (USA) – How to Not Get Raped, 2014, 3:04
Sedi Ghadiri (Iran) – The Kings Hand, 2014, 10:00
Zaoli Zhong (China) – We Are Walking All on the Same Road, 2014, 12, 06
Veniamin Tronin (Russia) – Hearth, 2013, 30:00