Euroshorts - krótkie filmy i twórcze reklamy
8.12. godz. 19:00
wstęp wolny
Gościem specjalnym wieczoru będzie pani Ilaria Di Carlo, artystka wizualna i reżyserka. Jej film "Boska ścieżka" (The Divine Way) zdobył nagrodę za film eksperymentalny w bieżącej edycji festiwalu Euroshorts - krótkie filmy i twórcze reklamy.
program:
Cz. 1
Filmy z festiwalu Euroshorts 2018 - Młodzi filmowcy
⏩ W rytmie (Accord), FAB, 03:33, reż./dir Johan Erik Lallerstedt, USA
⏩ Para z każdego rodzaju (Two of Every Kind), ANI, 8:38, reż./dir Efrat Chen Weiss, Naor Zana, Neta Bar, Izrael/Israel
⏩ Morale żołnierza (Mit im Bund), FAB, 13:06, reż./dir Lukas Nathrath, Niemcy/Germany
⏩ Chcę uwierzyć (I Want to Believe), FAB, 15:53, reż./dir Matúš Ryšan, Słowacja/Slovakia
⏩ Gwiezdny pył (Stardust), ANI, 2:05, reż./dir Elena Volozneva, Polska/Poland
⏩ Odwieczne wibracje (Eternal Resonance), EXP, 8:00, reż./dir, Indira Solovieva, Francja/France
⏩ Rower Robsona (Bob's Bike), ANI, 1:30, reż./dir Hubert Dłużniewski, Polska/Poland
⏩ Paryżu – wygrałeś (Paris you got me), FAB, 09:02, reż./dir Julie Boehm, Niemcy/Germany
⏩ Boska ścieżka (The Divine Way, La Via Divina), EXP, 15:00, reż./dir Ilaria Di Carlo, Niemcy/Germany
Cz. 2
⏩ Amerykański Film Reklamowy 2018 - Sztuka i technika
- 27 edycja zestawu najlepszych światowych filmów reklamowych, włączonych do kolekcji MoMA The Museum of Modern Art w Nowym Jorku (MoMA) - czas projekcji: 75 min.
---
"Amerykański Film Reklamowy 2018" (The Art & Technique of the American Commercial) - to unikalna opowieść o współczesnej Ameryce.
Najwybitniejsi twórcy reklamy trafnie diagnozują przemiany społeczne oraz radości i obawy zwykłych ludzi. Na ekranie pojawiają się znani aktorzy i piosenkarze - wśród nich: Anthony Hopkins i Jay-Z.
W programie znalazły się przeznaczone na rynek amerykański reklamy Tide, Samsunga, Monster.com, Wetransfer, Tile, Adidas, Nike, LA Original, Beats by Dre oraz kolejny wesoły spot marki Snickers. Jest znakomity film animowany, w formie komediowej wyjaśniający dzieciom, na czym polega pobyt w szpitalu.
Dużo niezwykłej grafiki, animacji, muzyki i wyjątkowa praca z dźwiękiem.
Zestaw jest efektem konkursu Stowarzyszenia Niezależnych Producentów Reklamowych USA AICP, gdzie reklamy oceniano w 41 kategoriach. Premiera pokazu odbyła się w czerwcu br w Nowym Jorku.
www.euroshorts.pl
////// 27 Międzynarodowy Festiwal Filmowy EUROSHORTS 2018 Młodzi filmowcy
Gdańsk, Warszawa, Zielona Góra, Katowice
Projekt realizowany w ramach 100-lecia odzyskania niepodległości
i Europejskiego Roku Dziedzictwa Kulturowego 2018.
Patronat honorowy Prezydent Miasta Gdańska, Marszałek Województwa Pomorskiego
Współfinansowanie: Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego (ze środków Funduszu Promocji Kultury), Polski Instytut Sztuki Filmowej, Województwo Pomorskie, Klinika Stomatologiczna Renaty Dublickiej
Partnerzy: AICP – Association of Independent Commercial Producers - New York, Wojewódzka i Miejska Biblioteka Publiczna im. Josepha Conrada Korzeniowskiego w Gdańsku, Nadbałtyckie Centrum Kultury, Klubokawiarnia NAGU, Nasiono Records, BWA Zielona Góra, Czeskie Centrum w Warszawie, Collegium Civitas w Warszawie, Warsztat Warszawski, Galeria Bielska BWA, Kinoteatr Projekt, Biuro Wystaw Artystycznych w Kielcach, Festiwal Busho w Budapeszcie, Filmoteka Narodowa, Kino Kosmos w Katowicach, Kino KDK – Kutno, O!PLA, Krowarzywa, Manekin
Patronat medialny: Radio Gdańsk, www.gdansk.pl, FilmFreeway, Radio Uniwersytetu Gdańskiego MORS, KINO, trojmiasto.pl
Organizator Fundacja Młodego Kina