Warsztaty tym razem rozpoczęliśmy od rozmowy o miłości i naszych uczuciach. Kogo najbardziej lubimy? A kogo kochamy? Najczęstsze odpowiedzi to mama, babcia i tata, jednak padały również imiona naszych koleżanek i kolegów, których najbardziej darzymy sympatią. Oglądanie wystawy pt. Kartografie uczuć wzniosłych rozpoczęliśmy od prac z cyklu Wspomnienia, gdzie zostały wykorzystane zdjęcia z rodzinnego albumu i dotyczą dzieciństwa artystki Teresy Gierzyńskiej. Bardzo dokładnie przyjrzeliśmy się jednej z prac pt. „Strach przed wejściem na trawnik”, na której artystka jest jeszcze małą dziewczynką. Zdjęcie jest dokumentacją momentu kiedy mała Tereska chciała podejść do pomnika - kamienia i go dotknąć. Nakrzyczał na nią wtedy pan, że nie wolno deptać trawy! Bardzo wnikliwie przyjrzeliśmy się zdjęciu i okazało się, że można dojrzeć na nim tego pana, który wychylił głowę zza pomnika. Po tej negatywnej historii przedszkolaki przystąpiły do pierwszego zadania. Zadaniem było stworzenie radosnej sytuacji z innym zdjęciem małej dziewczynki, który każdy z uczestników otrzymał. Historyjek było wiele:… dziewczynka poleciała w kosmos... dziewczynka zamieszkała w różowym domku z cukierków… została zjedzona przez dinozaura... czy po prostu wybrała się na zakupy do Lewiatana, po cztery jabłuszka i bułeczkę... Po rozgrzewce rysunkowej wróciliśmy do dalszego oglądania wystawy. Tym razem uwagę zwróciliśmy na obraz Gosi Bartosik, który w odczuciu artystki jest „wesołą pracą z wyobrażeniem bycia w innym miejscu i innym świecie. Nie bycia w betonie…” Dopiero gdy wybrzmiał tytuł pracy- dżungla, pozwoliło to małym odkrywcom dojrzeć szczegóły rysunkowego szaleństwa artystki i odnaleźć to miejsce. Nagle czarne linie, kreski i palmy zamieniały się w trąby słoni a nawet niektórzy dostrzegli ogromnego lwa. Pojawił się również kształt wielkiej ryby. Podczas spotkań zastanawialiśmy się czym można rysować i malować?. Wielkim zaskoczeniem było, gdyż artystka do namalowania obrazu użyła czarnej pasty do butów i węgla. Podczas działań artystycznych mieliśmy okazję wykorzystać inne narzędzia rysunkowe, a tematem była przestrzeń charakteryzującą się bogactwem roślin, drzew i pnączy. Naszą wyobrażoną dżunglę rozpoczęliśmy od układania kompozycji z przypadkowo rzuconych sznurków. Przedszkolaki miały za zadanie odrysować ich różne kształty, które zmieniały się w wymyślone rośliny. Powstały liany wijące się i owijające się dookoła innych pnączy, a niektóre z nich zamieniały się w pokręcone węże. Następnie pojawiły się również inni mieszkańcy naszej rysunkowej dżungli małpy, tygrysy i słonie. Tutaj jakość i grubość linii oraz intensywność koloru uczestnicy wykorzystali na wiele sposobów by ukazać kształty i ruch rysunkowych zwierząt. Stworzyliśmy własne kolorowe krainy roślin, pełną ukrytych zwierząt, przeróżnych owadów i węży wirują wokół drzew, liści i pędów.
W warsztatach wzięli udział:
23 lutego dzieci z Przedszkola Wesoła Żyrafa nr 24,
25 lutego uczniowie z Zespołu Szkól Katolickich
28 lutego dzieci z Przedszkola Happy Days,
1,2 i 15,16 marca dzieci z Rozśpiewanego Przedszkola nr 34,
7 marca dzieci z Niepublicznego żłobka i przedszkola EKOLUCKY
17 i 18 marca dzieci z Przedszkola nr 6,