Galeria BWA w Zielonej Górze zaprasza na przegląd krótkich filmów niekomercyjnych i reklamowych "Filmowe Party" Euroshorts 2007, w dniach 11 i 12 marca 2008 o godzinie 18.00.

 
 
 


 

Euroshorts jest europejskim festiwalem krótkich filmów. Istnieje od 16 lat (pierwsza edycja 1992). Rozpoczyna się w Warszawie w listopadzie, w Zamku Ujazdowskim, a potem, do czerwca kolejnego roku, dociera do około 20 innych miast. Festiwal nie ma wysokiego budżetu ale ma wielu widzów, unikalną atmosferę i niezależność. Jest podzielony na dwie części: Strefę Niekomercyjną i Strefę Twórczej Reklamy.

Amerykański Film Reklamowy 2007 – to godzinna taśma amerykańskich reklam, nakręconych przez niekonwencjonalnych reżyserów (w tym roku są to między innymi Dante Ariola, Malcolm Venville, Roman Coppola, Kinka Usher, Wes Anderson). Ich prace zostały nagrodzone przez amerykańskie Stowarzyszenie Niezależnych Producentów Filmów Reklamowych (AICP) i włączone do stałych zbiorów Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Nowym Jorku. Taśma jest podzielona na kilkanaście kategorii artystycznych, między innymi gra aktorska, zdjęcia, montaż, efekty specjalne i reklamy studenckie. Fundacja Młodego Kina pokazuje w Polsce już 16 edycję tej taśmy.
Fundacja Młodego Kina jest organizacją non-profit skupiającą filmowców, grafików, promotorów kultury. Powstała w 1990 roku. Inspiruje projekty filmowe młodych twórców o wysokiej wartości artystycznej. Organizuje Europejski Festiwal Fabuły, Dokumentu i Reklamy Euroshorts. Wydała 3 płyty DVD, zrealizowała 10 filmów. Jednym z celów statutowych Fundacji jest założenie ośrodka filmowego - Wytwórni, gdzie młodzi filmowcy będą mogli realizować swoje projekty, bez konieczności poszukiwania wsparcia w komercyjnych instytucjach filmowych. Informacje o Fundacji:

www.fmk.art.pl