Galeria BWA zaprasza na koncert ARHYTHMIC BRAIN w dniu 26.05.04 o godzinie 20.00.
Gościnnie wystapi Ryuzo Fukuhara - improwizacja Butoh.
A R H Y T H M I C B R A I N
Mazzoll - klarnety
Sławomir Janicki - kontrabas
Jacek Majewski -perkusja, instrumenty perkusyjne
Trio ARHYTHMIC BRAIN wyodrębniło się z podstawowego kwintetu MAZZOLL & ARHYTHMIC PERFECTION ok. roku 1997. Obecnie po kilku latach burzliwej separacji zespół rozpoczął współpracę ponownie. Grupa gra nową muzykę penetrując niezbadane jeszcze rejony arytmii, tak więc jej puls i melodyka ma nieporównywalny ze znanymi dotąd stylami charakter. Zespół wykonuje kompozycje Mazzoll'a w oparciu o teorię arhythmic perfection dotyczącą rytmeloharmonicznego uporządkowania materiału dźwiękowego, jego interpretacji czaso - przestrzennej podczas wykonania. W oparciu o zaskakujące i niekonwencjonalne aranżacje i autoskale Mazzolla, zespół nie tylko sięga głębi eksperymentu, ale i granic żenady, tworząc nieznany dotąd konglomerat muzycznych wizji i barw. Muzyka zespołu nie jest eklektyczną składanką różnych stylów. Trio tworzy coś, co jednak, dla ułatwienia skojarzeń z istniejącymi już kierunkami można by nazwać ( w zależności od wykonania utworu) : trash jazz, acoustic techno, freak. ballads, cage song, freak rock, new city folk, prezentując przy tym wolność interpretacji w ścisłych ramach biografii dźwięków Mazzoll'a.
Ryuzo Fukuhara (21 sierpnia 1965, Japonia) jest tancerzem butoh mieszkającym w Japonii i Czechach. W 1987 roku rozpoczął pracę nad tradycyjnym japońskim tańcem butoh. 1991 roku dołączył do grupy tańca Maijuku, prowadzonej przez słynnego japońskiego tancerza butoh Min Tanaka, z siedzibą w " Body Weather Farm" w Hakushu, japońskiej prefekturze Yamanashi. Wraz z Mina występował w wielu znanych przedstawieniach, takich jak Rite of Spring (Celebracja wiosny), 1992- Teatr Narodowy w Pradze. Po opuszczeniu grupy opracował własną koncepcję "Into the layers". Występuje solo, a także z towarzyszeniem Alchemic Sis. Prowadząc na terenie całej Europy warsztaty tańca butoh, promuje tę jakże istotną część kultury japońskiego ducha, wykorzystując wypracowane przez siebie metody ćwiczeń, w których używa niektórych technik zaczerpniętych z Min Tanaka i Sankai Juku.