Salon Jesienny 2024
BWA Zielona Góra 15.11—8.12.2024
prace na wystawie
Aleksandra Kubiak
bez tytułu
neon, 350x255, 2024
Mirosław C. Gugała
Lorem ipsum - "Palimpsest"
2024, serigrafia, rysunek, kaligrafia
Hihi Kalisiak
"One nie znikają"
1/423, fotografia cyfrowa
Urszula Szkop
"Orzechowo"
2024, olej na płótnie
Igor Myszkiewicz
"Czarny dym"
2024, papier, płótno
Paweł Janczaruk
"Dwanaście plus jedna"
fotografia, wydruk cyfrowy
Katarzyna Bogusz
"Quinta Essentia"
2024, wydruk cyfrowy, obiekt z mosiądzu
Karolina Spiak
z cyklu "Znikanie"
2024, grawerunek na szkle
Agnieszka Dobrzyńska
"5 XI 2024"
kolaż analogowy
Daniel Adamski
"Akt miejski projektu AUA"
2010, fotografia
Elżbieta Altevogt
"Czip! Czip. Czipek..."
2023, akwarela na papierze bezkwasowym
Yulia Drozdek
"Wstyd"
akwarela, pastel, liner, marker, ołówek
Katarzyna Smugarzewska
Bez tytułu
2024, rysunek, technika mieszana na papierze
Marek Elsner
"Miłość"
z cyklu "Zdrada, nadzieja, miłość"
2024, aluminium patynowane
Tomasz Sztajer
"Ale wystawa!"
2019, akryl, płótno
Iryna Zhyla
"A może i nie"
2024, haft
Kacper Będkowski
Bez tytułu
kryształ, miętówki, Pani Walewska
Łukasz Chwałek
"Dawid" (rama dr. Chois)
akryl na płótnie
Agata Kaczuk-Jagielnik
"Spełnienie"
2024, olej na płótnie
Anna Zawadzka-Dziuda
"Portret Mariana Panka"
olej na płótnie
Liwia Litecka
"Macierzyństwo"
2024, olej na desce
Marek Woźniak
Bez tytułu
akryl na płótnie
Joanna Hanć
"Rozmowa"
tryptyk, 2023, rysunek
Bez tytułu
mozaika
Katsiaryna Kardash
"Spragniona"
film, 4'12''
„Spragniona” to performance dokamerowy oparty na autentycznym białoruskim obrzędzie wywoływania deszczu. Balansując na granicy bólu, nadziei i protestu, performance ten stawia kobietę w centrum rytuału, w którym woda, symbol życia, i ziemia, symbol płodności, splatają się w jednym akcie wołania o metaforyczny „deszcz” – prawdziwe równouprawnienie kobiet i ich prawo do decydowania o własnym ciele.
Działanie to powstało jako reakcja na „bezprecedensowy atak na prawa kobiet” związany z zaostrzeniem przepisów dotyczących aborcji w Polsce. Ta zmiana doprowadziła do „niekontrolowanego wzrostu liczby zgonów” oraz sytuacji bezpośredniego zagrożenia życia i zdrowia wielu kobiet.
W ramach performance’u artystka, która sama przeszła przez ekstremalne doświadczenie zagrożenia życia podczas ciąży, „zaprzęgła się” do pługa, by orać wodę rzeki. Ten gest jest intymnym rodzajem modlitwy, zwrotem do głębokiej symboliki i wymiaru transcendentnego. Stanowi on wyraz gniewu, sprzeciwu i autonomii, jednocześnie zwracając uwagę na nieludzką, wyczerpującą, a jednocześnie archaiczną pracę. Artystka używa swojego ciała jako symbolu wszystkich kobiet zmuszonych do oddania kontroli nad własnym życiem. Jednocześnie ciało kobiece jawi się jako silne i niezłomne, a trud staje się formą protestu i symbolem mocy. W ten sposób performance rozszerza swoją symbolikę, przekształcając się w akt walki i osobisty manifest artystki.
To manifest siły, pragnienia i dążenia do społecznych zmian, przypominający, że wolność i równośćsą podstawowymi elementami ludzkiej godności. Performance, który w prostocie symboli i surowości gestów łączy się z głosami tysięcy kobiet, przypomina, że ich siła i równouprawnienie są fundamentem społeczeństwa.
„Spragniona” określa długo wyczekiwany „deszcz” jako należny.
Kuba Bitka
"Dziewczyna z mokrymi włosami"
2023, farba silikonowa na membranie wodoodpornej
Cezary Bednarczyk
Bez tytułu
2024, olej na płótnie
Joanna Tomońska-Malinowska
"Listopad"
2023, akryl na płótnie
Marek Przecławski
"Usta Ewy - Cichosza"
2024, kamionka na desce
Bożena Cajdler-Gruszkiewicz
Bez tytułu
2024, olej na płótnie
Jarek Jeschke
Kompozycja płynąca w czerni
z cyklu Kształty pierwsze
2024, olej, farba do szkła, bawełna
Roma Pilitsidis
Z nutką rożowego
2024, olej na płótnie
Halina Maszkiewicz
"Pan Marcin Wiśniewski - Bachus"
2023—2024, olej na płótnie
Barbara Cap
"Chaos. Znikający punkt"
2024, akryl, płótno
Agnieszka Tamara Graczew
"Oczko / 21"
2024, technika mieszana
Agata Rowecka
"Portret wnuczki"
2023, olej, płótno
"Myślący punk"
2023, linoryt, technika mieszana
Halina Skindzier
"Baszta (w Lubsku)"
akwarela
Ewelina Pytiak
"Szczęście"
2024, kolaż cyfrowy
Adam W. Bagiński
Bez tytułu
2024, olej na płótnie
Bez tytułu
2024, olej na płótnie
Alicja Lewicka-Szczegóła
"Dom ze światłem"
obiekt, metal, lampa led, folia barwna
Elżbieta Prusinowska
Bez tytułu
2024, akryl na płótnie
Janusz Skiba
"Niech powstanie" I i II
wydruk cyfrowy
Basia Bańda
"W intencji dobrego snu"
2024, ekolina i haft na płótnie
Adrianna Menażyk
"Szalony tancerz"
2024, rysunek, grafika, technika mieszana
Tomasz Pobiedziński
Bez tytułu
tynk gliniany, naturalne pigmenty
Joanna Fuczko
"Kolaż z miodem i paciorkiem"
kolaż
Marta Trawińska
"Pejzaż, którym sama jestem"
linoryt
Tomasz Pastyrczyk
Bez tytułu
2024, fotografia cyfrowa, druk pigmentowy
Paulina Komorowska-Birger
"Teraz dużo o dziewczynkach"
2023, kolaż
Katarzyna Sułkowska-Kulik
z cyklu "Przebłyski"
olej na płótnie
Ewa Sękowska i Zbigniew Szymoniak
"Klinem bieli w czerwonych bij"
olej, akryl, technika własna
Kamila Mankus
"Co ma wisieć nie utonie"
obiekt, technika własna
Renata Ligocka
"Impresja I"
2024, akryl na płótnie
"Impresja II"
2024, akryl na płótnie
Anna Wojewoda
Bez tytułu
2024, akryl + na płótnie
Ewa Balawajder
"Tu i tam"
2024, akryl
Ewa Niśkiewicz-Krawczyk
Bez tytułu
2024, akryl na płótnie
Wojciech Plust
"Kosmiczna plaża południa"
2023, olej na płótnie
Iwona Markowicz-Winiecka
"Galaktyka"
2024, olej na płótnie
Ałła Trofimenkova-Herrmann
"Słonecznikowe dzwony"
2023, olej, płótno
Andrzej Stefanowski
Bez tytułu
2023—2024, olej na płótnie
Józef Wierzbicki
"Architektonicznie"
2024, technika mieszana
"Miasto"
2024, technika mieszana
Wacław Serdeczny
"B. T."
dyptyk, 2024, akryl, płótno
Lidia Domagała
"Światło 1"
2024, akryl, płótno
Jacek Milewski
"Don't Fuck With Chuck"
technika mieszana
Maciej Mackiewicz
"Moon"
2021, olej na płótnie
Radek Czarkowski
"Hybasfera"
2024, pastel, akryl, żywica poliestrowa
Ewa Dębowska
"Zazdrostka"
akryl
Bartosz Nowak
"Tuż przed / Just before"
2024, 11 kamieni w gablocie
"Tuż po / Just after"
2021—2024, wydruki
Krzysztof Kobiałka
"Dzień i noc, i tak noc i dzień"
2023, olej na płótnie
Radosław Krawczyk
"The Toys II"
2024, akryl na płótnie
Magdalena Marnysz
"We mnie jest"
2024, akwarela
Ilona Sawicka
Bez tytułu
akryl na płótnie
Laszlo Print
Bez tytułu
serigrafia
Barbara Feleniak
"Macierzyństwo"
2024, technika mieszana
Anna Jelak-Bogusz
Bez tytułu
2024, akryl na płótnie
Paweł Andrzejewski
z cyklu "Wrażenie nieskończoności"
2024, druk pigmentowy
Jolanta Kopka
"Asocjacja"
2024, monotypia
Marek Lalko
"Spal to dla przyjemności"
2024, fotografia, farba, palenisko
Grzegorz Malinowski
"Kąpieliska świata"
fotografia
Patrycja Wilczek-Sterna
"Sweet Home Alabama 2"
2024, technika mieszana
Andrzej Bembenek
"Rzeka ginąca w oceanie"
2024, olej, płótno
Mariusz Kaczmarek
Plener "Sztuka na granicy"
2024, litografia
Roman Kasprowicz
"Odbiór zespolony"
2023/2024, olej na płótnie
Magdalena Gryska
"Horyzont"
2024, olej, akryl, płótno
Tatiana Borda
"Wnętrze I"
2024, fotografia
"Wnetrze II"
2024, fotografia
Michał Jankowski
"Bonsai"
olej na płótnie
Marek Sitko
z cyklu "Machina Mundi"
2022, olej na płótnie
Małgorzata Dobrucka
- Namaluj mi obraz na Salon Jesienny. Proszę!
- Co ja? A co mam Ci namalować?
- Nie wiem. Kotka. Jakiegoś Pollocka... cokolwiek...
- I może jeszcze mam powiesić?
- Ja powieszę! Tylko nie wiem czy uda mi się dobrze wyznaczyć POZIOM ?
1. Marcin Kubiak
"Kotek"
2024, olej na płótnie
2. Małgorzata Dobrucka
"Trzymam POZIOM"
2024, olej na płótnie
3. Marcin Kubiak
"Polok"
2024, olej na płótnie
Cyryl Polaczek
"Na wsi"
2021, olej na płótnie
Anna Bembenek
"Woda"
2023, olej, płótno
Stefan Hanćkowiak
"Obraz potencjalny nr 1"
akryl w worku 1/22
Izabela Sak
"Dialog"
akryl na płótnie
Krzysztof Matuszak
"Psy szczekaja a karawana idzie dalej"
2024, linoryt, krawiectwo lekkie
Wanda Kudlaszyk
"Sigma"
2024, linoryt
Tomasz Daiksler
"Nieskończoność"
2024, olej, płótno
Maciej Błażejewski
"kochanie! ależ oczywiście! że nie popierasz! żadnych! ludobójstw!!!"
akryl na płótnie, 2024
Adam Łucki
"Sleeping Beauty"
obiekt (ready made, druk 3D), 2021
W kulturze masowej, w przestrzeni baśni i bajek obecny jest jeden schemat miłości - heteronormatywny. Dostępne dla młodych odbiorców wzorce kształtujące dziecięce marzenia, a później dorosłe potrzeby wykluczają odstępstwa od ogólnie przyjętej normy. W wyniku braku archetypu śpiącego królewicza, artysta wprowadza własną narrację do ikonicznego wizerunku Królewny Śnieżki i jej spełnionej miłości. Prawo do bycia Śnieżką, zarówno dla młodego chłopca, jak również dorosłego mężczyzny, jest prawem do realizowania pierwotnych potrzeb, skrywanych w ukryciu dziecięcych marzeń.
Ada Bednarek
"Golden Gate"
2024, ceramika
"Postać kobieca"
ceramika
Robert Tomak
statuetki, projekty z lat 2023—2024
Małgorzata Bukowicz
"Je sius come je suis"
(Jestem jaka jestem)
2024, ceramika, porcelana, raku
Zofia Bilińska
"Niobe dzisiejszego świata"
2024, technika własna
Michalina Zając
"Blizny"
2019—2024, obiekt, audio
Witold Michorzewski
"Globalne ocieplenie"
plakat